UMETNA INTELIGENCA V MODI


Sara Peterka

UVOD

Moda je ena največjih industrij na svetu, ki zelo hitro napreduje in se spreminja. Ker se zlitje tehnologije in mode še naprej razvija, se umetna inteligenca smatra kot transformativna sila v modni industriji. Nekateri vidijo umetno inteligenco ne le kot orodje, ki omogoča boljši izdelek, ampak kot partnerja, ki ponuja neskončne možnosti pri oblikovanju in izdelovanju oblek, dodatkov in drugih kosov, ki spadajo pod modno oblikovanje. Toda kot pri vsaki tehnologiji tudi vpliv umetne inteligence na modo ni brez izzivov, ki so predvsem etične narave.
Umetna inteligenca zaenkrat ne more nadomestiti človeka in ne naredi dela namesto njega, temveč mu ga samo olajša. Napredna računalniška oprema in uporaba umetne inteligence omogoča prehod v novo dobo oblikovanja, kjer se stil združuje z natančnostjo, vizijo umetnosti, in kjer se industrija sreča s podatki.

Slika 1: 3DLOOK, 2024, modne rekreacije umetne intiligence


RAZPRAVA

Napovedovanje trendov in oblikovanje
Umetna inteligenca vedno bolj zaznamuje modo in vpliva na oblikovanje in ustvarjalnost. Algoritmi umetne inteligence lahko analizirajo velike količine podatkov o željah potrošnika, trendih in zgodovini modnih modelov, zato da lahko ustvarijo nove in inovativne modele. Podjetja uporabljajo orodja, ki temeljijo na umetni inteligenci za pomoč umetnikom, oblikovalcem oz. modnim kreatorjem pri ustvarjanju in oblikovanju novih modnih kreacij, pri predlaganju barvnih palet, pri izbiri tkanin in celo pri ustvarjanju virtualnih prototipov v 3D obliki za čim boljšo predstavo končnega modnega kosa. Tako lahko modna podjetja ustvarijo modele, za katere je večja verjetnost, da bodo priljubljeni na njihovem ciljnem trgu, in zmanjšajo tveganje za izdelavo modelov, ki se ne prodajajo. Podjetjem tako odpira nove priložnosti za ustvarjanje inovativnih in tržno usmerjenih modelov.

Slika 2: FIT Newsroom, 2024, modna kreacija na razstavi


Umetna inteligenca in trženje
Modni oblikovalci uporabljajo klepetalne bote (angl. »chatbots«) in druge virtualne pomočnike, ki temeljijo na umetni inteligenci, da zagotovijo podporo svojim strankam, olajšajo nakupovalno izkušnjo in odgovorijo na vprašanja povezana z izdelki. Ti virtualni pomočniki lahko sodelujejo s strankami v njihovem materinem jeziku, priporočajo izdelke in nudijo pomoč med celotnim postopkom strankinega nakupovanja.
Oblikovalci uporabljajo tudi sisteme, ki jim pomagajo ugotoviti želje kupcev in potrošnikov ter zagotovijo prilagojena priporočila za izdelke. Ti sistemi analizirajo uporabniške nastavitve, zgodovino brskanja, interakcije na družabnih medijih in vedenje pri nakupih, da predlagajo željene izdelke. Tako so usklajeni s posameznimi okusi, kar povečuje prodajo in zavzetost strank. Poleg tega lahko umetna inteligenca na podlagi preteklih podatkov predvidi prihodnje vedenje strank. To blagovnim znamkam omogoča, da predvidijo potrebe kupcev in ustrezno tržijo svoje izdelke in optimizirajo prodajo.
Umetna inteligenca omogoča virtualno preizkušanje oblačil, kar strankam omogoči lažjo odločitev kaj kupiti in predstavo kako naj bi na njih izgledali modni kosi. Z uporabo tehnologije in računalniške tehnike se lahko stranke vidijo v različnih oblekah, nakitu, obutvi in ostalimi dodatki.

Slika 3: FashionNetwork.com, 2024, frontalna fotografija modne trgovine h&m


Vpliv na trajnostni razvoj
Pri spodbujanju trajnosti v modni industriji ima umetna inteligenca ključno vlogo. Predikativna analitika, ki jo poganja umetna inteligenca trgovcem pomaga pri predvidevanju trendov, zmanjšanju presežnih zalog ali pomankanju zalog in tako pripomore k učinkovitejšemu upravljanju z zalogami. Z analizami okolijskih podatkov lahko ti algoritmi umetne inteligence prepoznajo priložnost za zmanjšanje odpadkov ali zavrženih kosov, izboljšajo energetsko učinkovitost in omogočajo sprejetje bolj trajnostnih praks v proizvodnjah.
Etični vidiki uporabe umetne inteligence v modni industriji.
Ker se umetna inteligenca vse bolj vključuje v modno industrijo, bi morali trgovci upoštevati tudi etične vidike glede zasebnosti podatkov. Pri prodaji modnih izdelkov s pomočjo uporabe umetne inteligence bi morali biti glavni nalogi transparentnost in odgovorna uporaba podatkov. S tem s bi zagotovili, da ta napredna orodja koristijo tako potrošnikom kot podjetjem, hkrati pa zmanjšajo možna tveganja in nenamerne kršitve podatkov svojih uporabnikov.
Drugo skrb predstavlja nevarnost, da bi umetna inteligenca v prihodnosti nadomestila človeško delo. Z algoritmi umetne inteligence, ki lahko opravljajo delo oblikovalcev, tržnikov in drugih modnih strokovnjakov, obstaja tveganje, da bodo nekatera delovna mesta v prihodnosti izgubljena. To pa bi lahko vplivalo na modno industrijo in, zato je pomembno, da podjetja pristopijo k umetni inteligenci na odgovoren in etičen način.


ZKLJUČEK
Dandanes smo priča rastočemu partnerstvu med umetno inteligenco in modno industrijo. Uporaba umetne inteligence v modi je več kot le minljiv trend – le-ta namreč blagovnim znamkam omogoča natančno napovedovanje trendov, optimizacijo dobavnih verig in prilagajanje nakupovalnih izkušenj. Pri tem je seveda potrebno upoštevati etične vidike uporabe umetne inteligence, kot so transparentnost in odgovorna uporaba osebnih podatkov. Umetna inteligenca v modi je primer, kako lahko tehnologija omogoča znatne inovacije in rast, hkrati pa spodbuja trajnost in osredotočenost na stranke.

Umetno intiligenco sem uporabila pri oblikovanju besedila ter pri iskanju informacij.

Slikovni viri:
Slika 1: 3DLOOK, [citirano: 15. 3. 2024, 18.55], dostopno na spletnem naslovu: https://3dlook.ai/content-hub/artificial-intelligence-in-f ashion/


Slika 2: 3DLOOK, [citirano: 15. 3. 2024, 18.55], dostopno na spletnem naslovu: https://3dlook.ai/content-hub/artificial-intelligence-in-fashion/


Slika 3: 3DLOOK, [citirano: 15. 3. 2024, 18.55], dostopno na spletnem naslovu: https://3dlook.ai/content-hub/artificial-intelligence-in-fashion/

Besedilni viri:
Umetna inteligenca v modi: preoblikovanje celotne industrije, 3DLOOK,
[citirano: 15. 3. 2024, 18.55] , dostopno na spletnem mestu:https://3dlook.ai/content-hub/artificial-intelligence-in-fashion/


UMETNA INTELIGENCA, MODA IN OBOJE SKUPAJ, David revija, [citirano: 15. 3. 2024, 18.50], dostopno na spletnem naslovu:https://www.david-magazine.com/umetna-inteligenca-moda-in-oboje-skupaj/

10 najboljših orodij za modne oblikovalce z umetno inteligenco (marec 2024), unite.ai, [citirano:15.3.2024,18.55], dostopno na spletenem naslovu: https://www.unite.ai/sl/best-ai-fashion-designer-tools/


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja